Avtor/Urednik     Toth, Martin
Naslov     Kakovost v sistemu zdravstvenega varstva
Prevedeni naslov     Quality in the system of helathcare
Tip     članek
Vir     Bilt Ekon Org Inf Zdrav
Vol. in št.     Letnik 22, št. 2
Leto izdaje     2006
Obseg     str. 40-7
Jezik     slo
Izvleček     Kakovosti v zdravstvenem varstvu namenjajo v svetu čedalje večjo pozornost. Pri tem pa veljajo za kakovost v sistemu zdravstvenega varstva določene značilnosti in posebnosti. Pojem kakovosti v zdravstvenem varstvu zajema izredno široko področje, zaradi česar je pogledov in mnenj različnih skupin o njej toliko, kot je zornih kotov opazovanja sistema in interesov, ki se okrog sistema prepletajo. Ti pa so drugačni pri zavarovancih kot pri izvajalcih zdravstvenih storitev, pri vladi, ekonomistih ali nosilcih zavarovanj. Vsaka interesna skupina ima na tem področju svoja pričakovanja in skozi to prizmo lastne poglede na kakovost. Če želimo vseeno priti do kazalcev kakovosti, jih moramo ugotoviti oziroma določiti po ožjih področjih sistema zdravstvenega varstva oziroma njegovih podsistemih. Glede na vlogo posameznih nosilcev v sistemu in njihova pričakovanja lahko določimo tista, ki so bodisi s podatki in izkušnjami podprta spoznanja o tem, kaj je kakovost, ali določimo neko "normalo" kot najbolj izraženo in sprejemljivo pričakovanje in na tej podlagi določimo standarde. Če te standarde dosegamo, lahko ugotavljamo tudi kakovost v sistemu. So različni. Prva skupina so standardi, s katerimi ocenjujemo kakovost sistema kot celote in se nanašajo na izboljševanja zdravstvenega stanja, na vlaganja v sistem, varstvo človekovih in bolnikovih pravic, na dostopnost zdravstvenih storitev in zmogljivosti, enakost in pravičnost v sistemu, njegovo učinkovitost in uspešnost sistema itd. V zdravstveni dejavnosti veljajo drugačni standardi, ki kažejo na razvitost zdravstvenih zmogljivosti, njihovo strukturo in uresničevanje prednostnih nalog. Prav tako obstajajo posebni kazalci kakovosti zdravstvenega zavarovanja. Ne glede na to, za kakšne kazalce gre ali iz katerega zornega področja ocenjujemo kakovost, je ta vedno namenjena ljudem in uresničevanju njihovih potreb. (Izvleček prekinjen pri 2000 znakih)
Deskriptorji     QUALITY OF HEALTH CARE
HEALTH SERVICES