Author/Editor     Skinder-Savić, Katja; Kaučič, Boris Miha
Title     Evalvacija kabinetnih vaj pri predmetu Zdravstvene nega otroka in mladostnika s strani študentov Visoke šole za zdravstveno nego Jesenice
Translated title     Evaluation of laboratory work as part of the subject Pediatric and adolescent nursing by the students of the College of nursing
Type     članek
Source     Obz Zdrav Nege
Vol. and No.     Letnik 44, št. 4
Publication year     2010
Volume     str. 231-7
Language     slo
Summary     Izhodišča: Primeri dobrih praks v evropskem prostoru kažejo, da učenje skozi simulirane pogoje omogoča dobro pripravo na delo v kliničnem okolju. Slednje potrjujejo tudi opravljene raziskave, ki navajajo, da s tovrstnim pristopom naraste študentovo samozaupanje pred pričetkom dela s pacientom. Namen raziskave je bil ugotoviti kakovost izvajanja kabinetnih vaj. Postavljena je bila hipoteza, da je aktivno sodelovanje študentov s predlogi povezano s pozitivnim odnosom visokošolskega učitelja do predlogov študentov in z zadovoljstvom študentov z izvedbo kabinetnih vaj. Metode: V raziskavi je sodelovalo 47 od 48 rednih in 27 od 34 izrednih študentov drugega letnika v študijskem letu 2008/2009, kar je predstavljalo 90,2 % realizacije vzorca. Uporabljen je bil kvantitativni raziskovalni pristop. Podatki so bili analizirani v statističnem programu SPSS 16.0. Rezultati: S faktorsko analizo so bile ugotovljene visoke uteži pri aktivnem sodelovanju študentov s predlogi (faktorska utež = 0,511), pri pozitivnem odnosu visokošolskega učitelja do predlogov študentov (faktorska utež = 0,985) in pri zadovoljstvu študentov z izvedbo kabinetnih vaj (faktorska utež = 0,426), medtem ko so pri drugem faktorju visoke uteži pri odnosu visokošolskega učitelja do študentov (faktorska utež = 0,579), podajanju študijskih vsebin (faktorska utež = 0,651) in zadovoljstvu študentov s pridobljenimi kompetencami (faktorska utež = 0,490). Razprava in zaključki: Aktivno sodelovanje študentov s predlogi je povezano s pozitivnim odnosom visokošolskega učitelja do predlogov študentov in z zadovoljstvom študentov z izvedbo kabinetnih vaj pri predmetu Zdravstvena nega otroka in mladostnika. Študenti zdravstvene nege so zadovoljni z izvedbo izobraževalnega procesa na kabinetnih vajah, če imajo možnost aktivno sodelovati, saj se z dajanjem predlogov spodbuja njihovo kritično razmišljanje.
Descriptors     PEDIATRIC NURSING
EDUCATION, NURSING
STUDENTS, NURSING
PROBLEM-BASED LEARNING
QUESTIONNAIRES