Avtor/Urednik     Kamenšek, Petra
Naslov     Model prioritetnih kompetenc mentorjev zdravstvene nege
Prevedeni naslov     #A #priority competences model of mentors in nursing
Tip     članek
Vir     74232321
Leto izdaje     2013
Obseg     str. 127-131
Jezik     slv
Abstrakt     Izhodišča. V teoretičnem delu je opredeljen pojem kompetenca, izpostavljena je vloga mentorja ter pomen postavitve kompetenčnega modela mentorja v kliničnem okolju. Z raziskavo smo ugotavljali nivo pomembnosti kompetenc za izvajanje mentorstva v kliničnem okolju Univerzitetnega kliničnega centra Maribor v okviru sklopov kompetenc mentorja: delovna fleksibilnost, vodenje, organizacijsko vzdušje in ustvarjalnost. Metode. Uporabljena je kvantitativna metoda raziskovanja. V raziskavi je sodelovalo 107 zaposlenih v zdravstveni negi, ki redno ali občasno izvajajo mentorstvo pripravnikov, študentov in dijakov zdravstvene nege. Kot instrument smo uporabili strukturiran anketni vprašalnik z vprašanji zaprto odprtega tipa. Rezultati. Zaposleni v ZN opredeljujejo kompetence mentorja v kliničnem okolju v okviru delovne fleksibilnosti, vodenja, organizacijskega vzdušja in ustvarjalnosti kot pomembne, zelo pomembne, celo nepogrešljive. Izvajanje mentorstva jim pomeni priznanje strokovnosti dela ter omogoča učenje in osebni razvoj. Diskusija in zaključki. Razvoj modela kompetenc mentorja v kliničnem okolju omogoča umestitev mentorja v proces zdravstvene in babiške nege, mentor ve, kaj se od njega pričakuje, katera so potrebna vedenja za iskanje priložnosti za lasten strokovni in osebni razvoj, razvoj mentoriranca in posledično kliničnega okolja ob zavedanju sedanjih in prihodnjih potreb razvoja stroke.Introduction. The theoretical part defines the concept of competence, exposed the role of the mentor and the importance of setting up competitive model mentor in a clinical setting. The survey was used to determine the level of importance of competencies for the implementation of mentoring in the clinical setting UKC Maribor in the framework of sets of skills tutor: labor flexibility, leadership, organizational climate and creativity. Methods. a quantitative research method. The study involved 107 employees in health care, who regularly or occasionally perform mentoring trainees, students and nursing students. As an instrument, we used a structured questionnaire with closed questions open. Results. Employees of the UKC Maribor define competencies of mentor in a clinical setting within the operating flexibility, leadership, organizational climate and creativity as important, very important, even indispensable. Providing mentoring them an acknowledgment of the work and makes learning and personal development. Discussion and conclusions. Development of a competence model mentor in the clinical setting allows placement mentor in the process of Nursing and Midwifery, mentor knows what is expected of them, what are the necessary behaviors to look for opportunities for their own professional and personal development, and consequently mentorees clinical environment aware current and future needs of the professional development.
Proste vsebinske oznake     zdravstvena nega
mentorstvo
kompetence