Avtor/Urednik     Karnjuš, Igor; Križmarić, Miljenko; Zazula, Damjan
Naslov     Pomen vodene razprave v simulacijah visoke stopnje posnemanja resničnosti
Prevedeni naslov     Importance of debriefing in high-fidelity simulations
Tip     članek
Vol. in št.     Letnik 83, št. 3
Leto izdaje     2014
Obseg     str. 246-254
ISSN     1581-0224 - Zdravniški vestnik
Jezik     slv
Abstrakt     Vodena razprava (angl. debriefing) je najpomembnejši del učenja s simulacijami visoke stopnje posnemanja resničnosti, v kateri mentor pozove učeče se, da kritično ocenijo znanje in spretnosti, ki so jih pokazali med izvedbo scenarija. Kljub številnim raziskavam, ki proučujejo izobraževanje s simulacijami, je področje vodene razprave še razmeroma slabo opredeljeno. V prispevku so o sodobni literaturi povzete bistvene značilnosti vodene razprave, njene faze, tehnike in metode. Poudarjena je vloga mentorja, saj je učinkovitost vodene razrave v veliki meri odvisna ravno od njegove usposobljenosti. Podane so smernice, s katerimi mentor lahko oceni lastno uspešnost pri vodenju razprave. Prav tako je izpostavljen pomen pri kontinuiranem izobraževanju v kliničnem okolju, saj vodena razprava omogoča oceno uspešnosti izvedbe klinične obravnave in možnosti postavljanja novih strategij s ciljem doseči večjo usposobljenost zdravstvenega tima. Čeprav je vodena razprava temelj izobraževanja s simulacijami visoke stopnje posnemanja resničnosti, je tudi pomemben način učenja v kliničnem okolju. Mnogi vidiki vodene razprave so še vedno slabo raziskani, zato bo temu segmentu v prihodnosti potrebno nameniti večjo pozornost.
Proste vsebinske oznake     vodena razprava
simulacije visoke stopnje posnemanja resničnosti
simulatorji bolnika
metode učenja
mentorji