Avtor/Urednik | Karnjuš, Igor; Križmarić, Miljenko; Zazula, Damjan | |
Naslov | Pomen vodene razprave v simulacijah visoke stopnje posnemanja resničnosti | |
Prevedeni naslov | Importance of debriefing in high-fidelity simulations | |
Tip | članek | |
Vol. in št. | Letnik 83, št. 3 | |
Leto izdaje | 2014 | |
Obseg | str. 246-254 | |
ISSN | 1581-0224 - Zdravniški vestnik | |
Jezik | slv | |
Abstrakt | Vodena razprava (angl. debriefing) je najpomembnejši del učenja s simulacijami visoke stopnje posnemanja resničnosti, v kateri mentor pozove učeče se, da kritično ocenijo znanje in spretnosti, ki so jih pokazali med izvedbo scenarija. Kljub številnim raziskavam, ki proučujejo izobraževanje s simulacijami, je področje vodene razprave še razmeroma slabo opredeljeno. V prispevku so o sodobni literaturi povzete bistvene značilnosti vodene razprave, njene faze, tehnike in metode. Poudarjena je vloga mentorja, saj je učinkovitost vodene razrave v veliki meri odvisna ravno od njegove usposobljenosti. Podane so smernice, s katerimi mentor lahko oceni lastno uspešnost pri vodenju razprave. Prav tako je izpostavljen pomen pri kontinuiranem izobraževanju v kliničnem okolju, saj vodena razprava omogoča oceno uspešnosti izvedbe klinične obravnave in možnosti postavljanja novih strategij s ciljem doseči večjo usposobljenost zdravstvenega tima. Čeprav je vodena razprava temelj izobraževanja s simulacijami visoke stopnje posnemanja resničnosti, je tudi pomemben način učenja v kliničnem okolju. Mnogi vidiki vodene razprave so še vedno slabo raziskani, zato bo temu segmentu v prihodnosti potrebno nameniti večjo pozornost. | |
Proste vsebinske oznake | vodena razprava simulacije visoke stopnje posnemanja resničnosti simulatorji bolnika metode učenja mentorji |