Author/Editor     Roljić, Slavica
Title     Mentorjev odnos kot orodje za uspešno učenje na kliničnem usposabljanju
Translated title     Mentor's attitude as a tool for effective learning in clinical training
Type     članek
Source     In: 7. mednarodna znanstvena konferenca Znanje, vrednote, prepričanja in dokazi za razvoj kakovostne zdravstvene obravnave: mesto in vloga zdravstvene nege, 12.-13. junij 2014, [Bled, Slovenija] : zbornik predavanj z recenzijo : proceedings of lectures with peer review Jesenice : Fakulteta za zdravstvo : = Faculty of health care
Publication year     2014
Volume     str. 287-299
Language     slv
Abstract     Teoretična izhodišča: Kompleksnost pedagoškega procesa za področje zdravstvene nege na prvi stopnji študija se kaže pri preverjanju in utrjevanju teoretičnih vsebin v neposrednem kliničnem okolju s problemskim poučevanjem ter usmerjanjem od teorije k praksi, ki se udejanja kot integralni enakovredni del izobraževalnega procesa. Uspešnost študentov pri pridobivanju praktičnih veščin in znanj na kliničnem usposabljanju, ob razvijanju drugih sposobnosti, je odvisna od odnosa med študentom in kliničnim mentorjem. Metode: Rezultati so pridobljeni z metodo anketiranja. Vprašalnik vsebuje 16 vprašanj s petstopenjsko lestvico, ki definirajo mentorjeve kompetence, njegov odnos in etične norme. V raziskavi je sodelovalo204 študentov zdravstvene nege. Zanesljivost vprašalnika je preverjena s Cronbachovim koeficientom alfa in znaša 0,96 (p%01). Rezultati: Rezultati raziskave potrjujejo hipotezo, da mentorjev odnos do rednih in izrednih študentov ne kaže statistično pomembnih razlik (p=0,475, t(sp=202)=0,06. Obstaja statistično pomembna razlika v oceni vključevanja rednih in izrednih študentov v klinično okolje (p=0,04, t=(sp=202=-1,76) pri 5% statistični značilnosti. Razprava: Pomanjkanje časa in večja mentorjeva obremenjenost z delovnimi nalogami nimata neposrednega vpliva na odnos, saj ima mentor zelo pomembno osebnostno in profesionalno kvaliteto, ko so jo študenti najbolje ocenili, in sicer profesionalni odnos za katerega ne potrebuješ čas. Visoka stopnja profesionalnega odnosa in etičnega ravnanja je vsekakor pozitiven kazalnik, ki lahko napoveduje kakovostno delo s študenti. Pričakovanja mentorjev po višjem standardu in odličnosti njihovega dela kažejo na potrebo po etapni evalvaciji zastavljenih ciljev, ki povečujejo interaktivno sodelovanje. Potrebno bi bilo natančno opredeliti mentorjevo delo s študenti ter ga vključiti med kazalnike kakovosti v zdravstveni organizaciji.Theoretical background: The complexity of the teaching process in the field of nursing in the first stage of the study is reflected in the verification and consolidation of theoretical content in direct clinical environment with problem teaching and guidance from theory to practice, which is also equivalent to practicing as an integral part of the educational process. The success of students in acquiring practical skills and knowledge in clinical training, while developing other skills, depends on the relationship between a student and his clinical mentor. Methods: We obtained the results with the method of interview. The questionnaire contains 16 questions with scale, which define the tutor%s skills, his attitude and ethical norms. The study included 204 nursing students. Reliability of the questionnaire was tested with Cronbach%s coefficient alpha is 0.96 (p%01). Results: Our results confirm the hypothesis that tutor%s attitude towards regular and special student does not show a statistically significant difference (p=0.475, t(sp=202)=0.06. There is a statistically significant difference in the assessment of the integration of regular and part-time students in the clinical environment (p=0.04, t(sp=202)=-1.76) at 5 % statistical significance. Discussion: Lack of time and greater tutor burden of work tasks do not have a direct impact on the relationship, because the mentor has very important personal and professional quality, they are best evaluated by students, namely professional relationship which does not need time. High level of professional attitudes and ethical conduct is certainly a positive indicator that can predict quality work with students. Expectations of mentors and a higher standard of excellence of their work indicate the need for evaluation milestones set goals that enhance the interactive engagement.
Keywords     mentor
študent
klinično usposabljanje
klinično okolje
odnos
mentor
student
clinical training
clinical environment
relationship