Avtor/Urednik     Fidler, Alojz; Zupan, Anton; Marinček, Črt
Naslov     Predelave avtomobilov za osebe s posebnimi potrebami v Sloveniji
Prevedeni naslov     Car adaptations for persons with special needs in Slovenia
Tip     članek
Vir     Rehabilitacija
Vol. in št.     Letnik 6, št. Suppl 1
Leto izdaje     2007
Obseg     str. 48-53
Jezik     slo
Abstrakt     Today a car is an everyday necessity for an active person. Adapted vehicles are usually necessary for an independent lifestyle of people with special needs. Since the earlyest simple mechanic adaptations, dated from the years after the second world war, better, more user-friendly and safer solutions have been appearing. Apart from mechanic adaptations, there have been more and more adaptations supported by electronic or digital control. In the eighties of the 20th century vehicle adaptation in our country started to be regulated by legislation. After having joined the European Union, Slovenia has taken over European legislation and Institute for Rehabilitation of Republic of Slovenia (IRRS) has been participating in European projects, endeavoring to reach uniform standards, higher professional level, efficient exchange of information and standardization of procedures (good practice).
Izvleček     Osebni avto je danes nujna vsakodnevna potreba aktivnega loveka. Za ljudi s posebnimi potrebami je prilagoditev vozila pogosto neobhoden korak k samostojnemu življenju. Od prvih preprostih mehanskih prilagoditev iz obdobja po drugi svetovni vojni so iz desetletja v desetletje na voljo boljše, uporabnikom prijaznejše in varnejše rešitve. Poleg mehanskih prilagoditev je danes na voljo vse več prilagoditev podprtih z elektronskim ali digitalnim krmiljenjem. Področje predelave vozil se je v osemdesetih letih 20. stoletja začelo tudi zakonsko urejati, po vstopu v Evropsko unijo pa Slovenija kot polnopravna članica prevzema evropsko zakonodajo in preko Inštituta za rehabilitacijo Republike Slovenije (IRRS) sodeluje tudi pri evropskih projektih, ki si prizadevajo za enotna merila, vedno višjo strokovno raven, učinkovito izmenjavo informacij in standardizacijo postopkov (dobra praksa).