Avtor/Urednik     Kegl, Barbara; Lorber, Mateja; Pajnkihar, Majda
Naslov     Skrbstveni vidik obravnave pacienta na kliničnih vajah v očeh študenta
Prevedeni naslov     Students' aspect of caring about patient in clinical practice
Tip     članek
Vir     In: Moč za spremembe - medicinske sestre in babice smo v prvih vrstah zdravstvenega sistema : zbornik prispevkov z recenzijo Ljubljana : Zbornica zdravstvene in babiške nege Slovenije - Zveza strokovnih društev medicinskih sester, babic in zdravstvenih tehnikov Slovenije, Nacionalni center za strokovni, karierni in osebnostni razvoj medicinskih sester in babic
Leto izdaje     2013
Obseg     str. 414-420
Jezik     slv
Abstrakt     Izhodišča: Člani negovalnega tima morajo pri izvajanju skrbstvenega vidika obravnave pacienta upoštevati humano, moralno, etično, kakovostno, holistično in individualno zdravstveno nego. Takšno obravnavo pričakujejo tudi pacienti od zaposlenih kot tudi od študentov zdravstvene nege. S poudarkom na teoriji skrbi za pacienta po Watsonovi in njenih desetih karativnih dejavnikih smo želeli ugotoviti, kako študenti zdravstvene nege na kliničnih vajah samoocenjujejo skrbstveno zdravstveno nego. Metode: Razdeljenih je bilo 200 vprašalnikov študentom drugega in tretjega letnika dodiplomskega študijskega programa Zdravstvena nega prve stopnje v študijskem letu 2012/2013. Uporabili smo kvantitativni raziskovalni pristop z metodo anketiranja. Kot raziskovalni instrument smo uporabili anketni vprašalnik Watson¼s Scale of measuring caring, ki vsebuje 70 trditev. Podatke smo statistično obdelani z računalniškim programom SPSS 20.0, uporabili smo opisno statistiko ter z ANOVO. Rezultati: Ugotoviti smo, da so povprečne vrednosti ocenjenih karativnih dejavnikov relativno visoke. Najnižje je ocenjena občutljivost (x =4,12, s=0,57) in najvišje je ocenjen humanizem (x =4,74, s=0,44). Ugotovili smo statistično pomembno razliko v samooceni študentov le pri dejavniku pomoč pri zagotavljanju osnovnih človekovih potreb glede na končano srednjo šolo (F=4,094; p=0,045), način študija (F=4,909, p=0,029) in letnik študija (F=5,391, p=0,022). Diskusija in zaključek: Skrbstveni vidik obravnave pacienta je v današnji družbi ponovno zapostavljen, čeprav je osnovna vrednotazdravstvenih delavcev skrb za sočloveka. Spoštovanje in razvijanje humanih vrednot in skrbstvenega vidika obravnave omogoča članom negovalnega tima in študentom zdravstvene nege večje zadovoljstvo pri delu in osebnostno rast. Smiselno bi bilo narediti še raziskavo med člani negovalnega tima (mentorji) in ugotoviti razlike v oceni skrbstvenega vidika med mentorji in študenti zdravstvene nege.Introduction: Members of nursing team must exercise care aspect of nursing considered humane, moral, ethical, high-quality, holistic and individual care.Such treatment also expect patients from employees as well as the nursingstudents.With an emphasis on the theory of care for the patient following Watson and her ten carative factors, we wanted to determine self-assesof nursing students of caring in clinical practice. Methods: 200 questionnaires were distributed to students in the second and third year of undergraduate study program Nursing Care in the academic year 2012/2013. We used a quantitative research approach with the method of interview. For questionnaire we used Watson¼s Scale of measuring caring, which contains 70 claims. Data were statistically analyzed with the software SPSS 20.0, we used descriptive statistics and ANOVA. Results: We found that the average value of the estimated carative factors relatively high. Lower the estimated sensitivity (4.12 Ž 0.57) and the highest is estimated humanism (4.74 Ž 0.44).We also found a statistically significant difference in students¼ self-assessment only at factor in helping to ensure that basic human needs forthe secondary school (F = 4.094, p = 0.045), mode of study (F = 4.909, p =,0029) and year of study ( F = 5.391, p = 0.022). Discussion and conclusion: Aspect of nursing care in today¼s society again neglected, although it is a core value of health workers caring for each other.Respect for and developmentof human values perspective treatment and care to the members of the nursing team and nursing students¼ greater job satisfaction and personal growth. It would make sense to make another survey among members of the nursing team (mentors) and to identify the relationship and differences in theassessment aspect of nursing care between mentors and students.
Proste vsebinske oznake     zdravstvena nega
skrb
študenti
pacienti
nursing
care
students
patients