Avtor/Urednik     Železnik, Danica; Kaučič, Boris Miha
Naslov     Razvojna strategija in izenačevanje možnosti za izobraževanje na področju zdravstvenih ved - pogled Visoke šole za zdravstvene vede Slovenj Gradec
Prevedeni naslov     Development strategy and equalization of options for education in the field of health sciences - view of the University college for health sciences Slovenj Gradec
Tip     članek
Vir     In: Gradimo prihodnost: odprti za spremembe in nove izzive na področju raziskovanja zdravstvenih in socialnih ved Slovenj Gradec : Visoka šola za zdravstvene vede
Leto izdaje     2011
Obseg     str. 38-47
Jezik     slv
Abstrakt     Teoretična izhodišča: Izobraževanje je ključ do odličnosti in bistveno pripomore k samopodobi, samospoštovanju, lastni vrednosti in poklicni pripadnosti posameznika. Posledično pomembno pripomore tudi k profesionalnosti. Profesionalizacija zdravstvene nege v slovenskem prostoru je izjemno težavna, polna ovir in predsodkov tako s strani lastne stroke kakor politike. Visoka šola za zdravstvene vede Slovenj Gradec je samostojni visokošolski zavod, ki deluje od leta 2009 in izvaja študijski program prve stopnje Zdravstvena nega, ki je usklajen z direktivo EU in bolonjsko deklaracijo. V prispevku je izpostavljena problematika izobraževanja medicinskih sester v slovenskem prostoru, saj v nekaterih regijah mladi lahko študirajo brezplačno, v koroški regiji pa morajo mladi žal izobraževanje plačati v obliki šolnine. To pomeni, da mladim Korošcem niso omogočene enake možnosti dostopa do študija zdravstvene nege in da prihaja do segregacije. Izpostavljena je tudi problematika izvajanja kliničnega usposabljanja. V zaključku prispevka je podan predlog redistribucije mreže izobraževanja diplomiranih medicinskih sester/zdravstvenikov, ki bi pomembno pripomogla h kakovostnejši izvedbi izobraževanja.Theoretical background: Education is the key to excellence and it significantly contributes to self-image, self-respect, self-value, and professional affiliation of an individual and, significantly contributes to professionalism. Professionalization of nursing in Slovenia is exceptionally difficult, it is full of obstacles and prejudices from both politics' and own profession's side. University College for Health Sciences Slovenj Gradec is an independent institution of higher education that is operating since 2009 and is carrying out the study program for first level of nursing, and is congruent with the EU directive and the Bologna declaration. Problems of educating nurses in Slovenia are exposed in this contribution, because while there is no tuition in other regions, young students have to pay their tuitionin the Koroška region. This means that young Carinthian students do nothave the same possibilities to study nursing, which is leading to segregation. Problems of clinical training are also exposed. Proposition for redistribution of the education network for graduate nurses/healthcare workers, which would significantly help towards quality realization of education is offered in the conclusion of the contribution.
Deskriptorji     Visokošolstvo
Zdravstvena nega