Avtor/Urednik     Smodiš, Marta
Naslov     Klinično mišljenje v zdravstveni negi ter poznavanje veščin študentov Fakultete za zdravstvo Jesenice
Tip     članek
Vir     In: Zdravstvene stroke in njihov odziv na zdravstvene potrebe družbe: na dokazih podprto in usklajeno delovanje : zbornik predavanj z recenzijo, Bled, 11.-12. junij 2015 : = Proceedings of lectures with peer review, 11th - 12th June 2015, Bled Jesenice : Fakulteta za zdravstvo
Leto izdaje     2015
Obseg     str. 297-304
Jezik     slv
Abstrakt     Teoretična izhodišča: Kritično mišljenje je sposobnost vplivanja na varno obravnavo pacientov, saj le to spodbuja sklepanje, diagnostično sklepanje, analizo, presojo, reševanje problemov, utemeljevanje in dokazovanje v zdravstveni negi. Metoda: V raziskavi je bila uporabljena kvantitativna metoda dela zbiranja podatkov, s tehniko zaprtega vprašalnika. V raziskavi je sodelovalo 56 študentov. Raziskava je bila izvedena na Fakulteti za zdravstvo Jesenice, med študenti 1. in 3. letnika, rednega in izrednega študija, na prvi stopnji študijskega programa Zdravstvena nega. Uporabljen je bil namenski vzorec. Podatke smo analizirali s pomočjo programa IBM SPSS 20,0. Pred raziskavo je bil opravljen pregled literature. Uporabljene so bile podatkovne baze Cinahl, PubMed, COBISS. Rezultati:Raziskava je pokazala, da študenti 1. letnika izražajo večje strinjanje kot študenti 3. letnika pri trditvah, da bodo znanje o kritičnem razmišljanju potrebovali pri opravljanju svojega poklica, da bodo prepoznali, kdaj pojem ali stvar ni natančno opisana, ter, da jih na klinični praksi mentorji spodbujajo k kritičnemu mišljenju. Študenti 1. in 3. letnika se strinjajo s trditvijo, da je kritično razmišljanje zelo pomembno pri njihovem delu. Pred študijem niso veliko slišali za kritično mišljenje, več o kritičnem mišljenju so slišali med študijem. Razprava: Izvedena raziskava je podala rezultate o kritičnem mišljenju študentov ter pomen uporabe v kliničnem okolju. Spodbujanje študentov k kritičnemu mišljenju v kliničnem okolju je zelo pomembno pri izvajanju aktivnosti v zdravstveni negi.Theoretical background:Critical thinking is the ability to affect the safe treatment of patients, as only it shall encourage the conclusion, diagnostic reasoning, analysis, assessment, problem solving, reasoning and demonstrating nursing. Method: We used quantitative method of data collection work, the technique enclosed questionnaire. The study included 56 students. The survey was conducted at the Faculty of Health Jesenice among students of the 1st and 3rd year, full-time and part-time, the first stage of the study program Nursing. This has been a dedicated pattern. Data were analysed using IBM SPSS 20.0 program. In the literature review the database CINAHL, PubMed, COBISS will be used. Results: The study showed that the students of the 1st year reflect greater acceptance than the 3rd year students at claims that knowledge of critical thinking needed to practice his profession, to recognize when the concept or thing is not explicitly described, and that they are in clinical practice mentors, who encourage critical thinking. 1st and 3rd year students agree with the claim that critical thinking is very important for their work. Prior studies have not heard a lot of critical thinking, they have heard more about the critical thinking during their studies. Discussion: Research has shown the results of critical thinking of students and the importance of the application in the clinical setting. Encouraging students for critical thinking in the clinical setting is very important in the implementation of activities in Health Care.
Proste vsebinske oznake     zdravstvena nega
visoko šolstvo
klinična praksa
kompetence
študentje