Avtor/Urednik     Podbregar, Ana; Goljar, Nika
Naslov     Uporaba metode premišljenega oblikovanja v rehabilitaciji bolnika po možganski kapi v domačem okolju
Prevedeni naslov     The use of the design thinking method in home-based rehabilitation for a stroke patient
Tip     članek
Vol. in št.     Letnik 19, št. 2
Leto izdaje     2020
Obseg     str. 52-57
ISSN     1580-9315 - Rehabilitacija
Jezik     slv
Abstrakt     Izhodišča: V prispevku je opisan razvoj individualnega pripomočka za bolnika po možganski kapi za vadbo ročnih in kognitivnih spretnosti v domačem okolju po metodi premišljenega oblikovanja (angl. Design Thinking Method). Metoda dela: Po metodi premišljenega oblikovanja smo s pomočjo aktivnega spoznavanja bolnika prepoznali njegove težave. Sledili smo petim korakom: empatija, opredelitev problema, iskanje rešitve, izdelava prototipa in testiranje prototipa. Izdelali smo didaktično blazino. Rezultate smo ovrednotili z Vprašalnikom za ocenjevanje motorične dejavnosti (angl. Motor Activity Log, MAL) in Testom škatle in kock (angl. Box and Bock Test, BBT). Zadovoljstvo bolnika z uporabo pripomočka smo ovrednotili z lestvico Likertovega tipa. Rezultati: Bolnik je po enem mesecu uporabe didaktične blazine pri BBT v eni minuti preložil z dominantnim neokvarjenim zgornjim udom 41 kock (izboljšanje za dve kocki) in z nedominatnim, hemiparetičnim zgornjim udom 21 kock (izboljšanje za tri kocke). Pri oceni uporabe levega zgornjega uda z MAL pri 28 aktivnostih je dosegel 29 točk (izboljšanje za pol točke), pri oceni kakovosti uporabe levega zgornjega uda je dosegel 32,5 točk (do spremembe ni prišlo). Glede na oceno na petstopenjski lestvici je bil bolnik s pripomočkom zadovoljen (4/5). Zaključek: Glede na rezultate menimo, da je uporaba metode premišljenega oblikovanja v rehabilitaciji bolnika po možganski kapi v domačem okolju koristna, bolnik je bil z njo zadovoljen. Metoda omogoča preproste inovativne rešitve, ki so prilagojene posamezniku, kar je pomembno za ohranjanje motivacije za redno vadbo v domačem okolju.Background: This paper describes the development of an individual device for a patient after stroke for a training of manual and cognitive skills in the home environment using the Design Thinking method. Methods: Using the Design Thinking method, we identified the patient's problems and designed a didactic pillow through active knowledge of the patient. We followed five steps: empathise, define, ideate, prototype and test. The results were assessed using the Motor Activity Log (MAL) and the Box and Block Test (BBT). The patient rated his satisfaction with the use of the device on a Likert-type scale. Results: At the BBT, the patient switched 41 cubes with the dominant intact upper limb in one minute after one month of using the didactic pillow (change from 39 cubes) and 21 cubes with the non-dominant, hemiparetic upper limb (change from 18). On the MAL, he scored 29 points (change from 28.5 points) in 28 activities assessing the amount of left upper limb use and 32.5 points (no change) in assessing the quality of left upper limb use. On the five-point scale, the patient indicated that he was satisfied with the device (4/5). Conclusions: The use of the the Design Thinking method in the rehabilitation of a patient after stroke in the home environment has proven to be useful and pleasing for the patient. The method provides simple innovative solutions tailored to the individual, which is important for maintaining motivation for regular exercise in the home environment.
Deskriptorji     Stroke
rehabilitation
Proste vsebinske oznake     rehabilitacija
možganska kap
domače okolje
metoda premišljenega oblikovanja
rehabilitation
stroke
home environment
Design Thinking method