Avtor/Urednik     Hribernik, Franc
Naslov     Udeleženost mladih v prometnih nesrečah - kako "nevtralizirati" njihovo tvegano prometno vedenje?
Prevedeni naslov     Young people in road accidents - how to "neutralise" their risky traffic behaviour?
Tip     članek
Vir     Zdrav Vars
Vol. in št.     Letnik 36, št. 7-8
Leto izdaje     1997
Obseg     str. 221-31
Jezik     slo
Abstrakt     The comparative analysis of the phenomenon of road accidents in some developed countries indicates a significant correlation between socio-economic changes and age groups participation in traffic violence. Obviously, the young generation is more often involved in road accidents than other age groups. Statistical data show the similar picture in Slovenia. Although this age group (from 14 to 24 years old) represents only 16,2% of the whole Slovenian population, more than a fifth (20,9%) died and nearly a third (31,8%) was injured among all causers and victims of serious road accidents that happened on Slovenian road in 1993. It is essential to neutralize the risky traffic behaviour of young people. In many ways better traffic education and improved system of driver's training could directly contribute to reducing the road victims among youth. Such measures include acquisition of elementary driving experiences before legal right for independent driving and legal restrictions referring to defined period after getting full driving license, e.g. limited vehicle motor power, more severe sanctions for improper traffic behaviour (above all for speed limits and drinking of alcohol), and special marking of vehicles of novice drivers.
Izvleček     Primerjalna analiza pojava prometnih nesreč v nekaterih razvitejših državah razkriva pomembno povezanost med družbenoekonomskimi spremembami ter udeleženostjo posameznih starostnih skupin prebivalstva v pojavu prometnega nasilja. Pri tem so mladi ljudje nadpovprečno udeleženi v tragičnih prometnih nesrečah, kar velja tudi za Slovenijo. V letu 1993 so bili (v starosti 14-24 let) med vsemi umrlimi v hujših prometnih nesrečah zastopani z več kot petinskim deležem (20,9%) ter s skorajda tretjinskim (31,8%) med vsemi telesno poškodovanimi, čeprav je njihov strukturni delež v prebivalstvu bistveno nižji (16,2%). Dokaj tvegano prometno vedenje mladih bi lahko vsaj deloma nevtralizirali s kakovostno zastavljenim procesom prometne vzgoje in izobraževanja ter izboljšanjem sistema vozniškega usposabljanja, ki vključuje tudi zgodnješe pridobivanje začetnih vozniških izkušenj. Po pridobljenem vozniškem dovoljenju pa naj bi za voznike novince veljali nekateri časovno omejenimi restriktivnimi ukrepi, kot so npr.: omejitve uporabe motornih vozil nad določeno močjo, strožje sankcioniranje neprilagojenega prometnega vedenja (še zlasti pogoste prekoračitve dovoljene hitrosti in uživanja alkohola) ter posebno označevanje vozil voznikov novincev.
Deskriptorji     ACCIDENTS, TRAFFIC
CHILD
ADOLESCENCE
SLOVENIA