Avtor/Urednik     Mijoč, Nena
Naslov     Nastanek in razvoj Univerze za tretje življensko obdobje v okviru Andragoškega društva
Prevedeni naslov     The fundation and development of university for the third age under the adult edication society
Tip     članek
Vir     Zdrav Vars
Vol. in št.     Letnik 38, št. 1-2
Leto izdaje     1999
Obseg     str. 69-72
Jezik     slo
Abstrakt     With this article we want to stimulate the foundation of Universities for the third age in many Slovene towns, where individuals are eager to have the possibility for participating in learning in study groups. For the start, it is enough to gather few individuals, who really wants to realize the possibility of learning in their own living environment. Everything else could be solved gradually with iniciativity and inventivity of individuals. With a friendly co-operation and experience of universities for the third agethat already exists in Slovenia and with the support of local community, the activity may start to live both in voluntary or academic society. We shall support the upper thesis with the example of foundation and activities of University for the third age in Velenje that is active for thirteen years under the Adult Education Society Velenje. In the same time we shall show by the example that the University for the third age differs from usual organizations for the education of adulsand argument the need forspecific organization of forms, methods andmodes of learning of people in third age.
Izvleček     S prispevkom želimo spodbuditi nastajanje univerz za tretje življenjsko obdobje v mnogih slovenskih krajih, kjer si posamezniki želijo možnosti za sodelujoče učenje v študijskih krožkih. Za začetek je dovolj, da se zbere nekaj posameznikov, ki si zares želijo, da bi možnost učenja v svojem kraju uresničili. Vse ostalo je moč rešiti postopno z iniciativnostjo in inventivnostjo posameznikov. S prijateljskim sodelovanjem in z izkušnjami Univerze za tretje življenjsko obdobje, ki že obstaja v Sloveniji, ter ob podpori lokalne skupnosti lahko dejavnost zaživi tudi v prostovojnem ali strokovnem društvu. Zgornjo trditev bomo ponazorili s primerom nastanka in delovanja Univerze za tretje življenjsko obdobje v Velenju, ki že trinajs let deluje v okviru samostojenga Andragoškega društva Velenje. Hkrati bomo s primerom prikazali, da se Univerza za tretje življenjsko obdobje razlikuje od običajnih organizacij za izobraževanje odraslih, in argumentirali potrebo po specifičnosti organiziranosti, oblik, metod in načinov učenja za ljudi v tretjem življenjskem obdobju.
Deskriptorji     AGED
EDUCATION, CONTINUING
SLOVENIA