Avtor/Urednik     Jezerinac, Mirna
Naslov     Motivacija dijakov Srednje zdravstvene šole v Novem mestu za nadaljnje šolanje
Prevedeni naslov     Motivation of High school students in Novo mesto for continuing education
Tip     članek
Vir     Obz Zdrav Nege
Vol. in št.     Letnik 34, št. 1-2
Leto izdaje     2000
Obseg     str. 43-50
Jezik     slo
Abstrakt     The article summarizes the findings of the research work on the motivation of high school students in Novo mesto for continuing education. Ninety-four students from the High School of Nursing in Novo mesto, and their degree of interest and motivation for continuing education, were investigated. Interest and motivation for continuing education are high. In students, extrinsic motivational factors prevail. Most of the students want to continue with their education and achieve better social position. The results of the research show that certain objective goals prevail, while craving for knowledge is not in the first place. The results reveal low intrinsic motivation for further study. Inner motivation is usually stronger and more durable; however intrinsic and extrinsic motivation influence each other.
Izvleček     Članek povzema ugotovitve raziskave na temo motivacija dijakov srednje zdravstvene šole v Novem mestu za nadaljnje šolanje. Anketiranih je bilo 94 dijakov Srednje zdravstvene. Šole v Novem mestu. Ugotavljala sem stopnjo zainteresiranosti oziroma motiviranosti dijakov za nadaljnje šolanje. Želje in motivi v zvezi z nadaljevanjem šolanja so izrazito visoki. Pri srednješolcih prevladujejo zunanji motivacijski dejavniki. Velika večina dijakov želi nadaljevati s šolanjem in si na ta način zagotoviti boljši družbeni položaj. Iz rezultatov sodeč so pri njih v ospredju določeni objektivni cilji, medtem ko na vedoželjnost v tem prehodnem obdobju pozabljajo. Rezultati govorijo o nizki notranji motivaciji za učenje. Notranja motivacija je ponavadi bolj učinkovita in trajna, čeprav delujeta zunanja in notranja motivacija velikokrat skupaj in vplivata druga na drugo.
Deskriptorji     EDUCATION, NURSING
FACULTY, NURSING
MOTIVATION
ADOLESCENCE
QUESTIONNAIRES
NURSING CARE