Avtor/Urednik     Glavič-Tretnjak, Vali
Naslov     Epilepsija in kognitivne sposobnosti pri šolskem otroku
Prevedeni naslov     Epilepsy and cognitive abilities in school children
Tip     članek
Vir     Med Razgl
Vol. in št.     Letnik 39, št. Suppl 10
Leto izdaje     2000
Obseg     str. 97-102
Jezik     slo
Abstrakt     The assessment of the impact of childhood epilepsy on cognitive functions is a complex and demanding field which requires the collaboration of various sciences. Functional brain imaging techniques have demonstrated that epileptogenic foci may sometimes be regarded as functional lesions associated with functional and structural pathological changes in specific parts of the brain. Many children with brain lesions but without epilepsy have difficulties that are similar to those of children with epilepsy. In general, seizures themselves do not cause behavioural problems, social maladjustment or poor learning. However, attention disorder, memory problems and learning disabilities can accompany epilepsy. If a child with epilepsy has severe learning difficulties, it is important to assess his cognitive abilities (with the child's strengths and weaknesses), which can contribute significantly to the understanding of the child's needs and planning the supportive strategies.
Izvleček     Nevropsihološko proučevanje vpliva epilepsije na kognitivne funkcije je izredno obsežno področje in zahteva sodelovanje različnih strok. Možnosti primerjanja nevropsiholoških rezultatov z elektrofiziološkimi in drugimi slikovnimi dognanji omogočajo novo obdobje raziskav. Epileptogena žarišča lahko učinkujejo podobno kot funkcionalne ali patološke spremembe v določenih predelih možganov. Mnogi otroci z možgansko okvaro in brez epilepsije imajo podobne težave kot otroci z epilepsijo. Na splošno velja, da napadi sami po sebi ne povzročajo vedenjskih problemov, socialne neprilagojenosti ali izrednih učnih težav. Res je, da so motnje spomina, pozornosti in specifične učne težave pogostejše pri otrocih z epilepsijo in so lahko pomembnejši dejavnik za socialne in vedenjske težave kot sami napadi. Kadar ima otrok z epilepsijo resnejše težave pri učenju, je pomembno, da so otrokove kognitivne sposobnosti (slabe in dobre) pravilno prepoznane, kar lahko bistveno prispeva k razumevanju otokovih potreb in pomaga pri iskanju podpornih strategij.
Deskriptorji     EPILEPSY
COGNITION DISORDERS
CHILD
ELECTROENCEPHALOGRAPHY