Avtor/Urednik     Tomori, Martina
Naslov     Duševno zdravje v šoli
Prevedeni naslov     Mental health in school
Tip     članek
Vir     Zdrav Vars
Vol. in št.     Letnik 40, št. 1-2
Leto izdaje     2001
Obseg     str. 21-3
Jezik     slo
Abstrakt     Contemporary comprehension of mental health in developmental period involves many different psychosocial extensions and is not based only on the fact of mental disorder absence. Mental health of children and adolescents develops and strengthens in different systems, schoolbeing only one of them. At school the child has the opportunity to strengthen various protective factors which stimulate the development of his/her entire mental health and reduce the damaging influence of risk factors. To contribute as much as possible to this process, teachers and pedagogues need a contemporary knowledge about the characteristics of physical, mental and social development, sufficient sensibility and ability of comprehension for individual characteristics and needs of schoolchildren, and proper circumstances to feel motivated in fulfilling their pedagogical and educational role.
Izvleček     Sodobno pojmovanje duševnega zdravja v razvojnem obdobju vključuje veliko različnih psihosocialnih razsežnosti in ne temelji le na dejstvu odsotnosti duševne motnje. Duševno zdravje otrok in mladostnikov se razvija in krepi v različnih sistemih, šola je le eden od njih. V šoli ima otrok možnost utrjevanja različnih varovalnih dejavnikov, ki spodbujajo razvoj njegovega celostnega duševnega zdravja in manjšajo škodljivi vplivi dejavnikov tveganja. Da bi k temu procesu lahko prispevali kar največ, potrebujejo učitelji in vzgojitelji sodobno znanje o značilnostih telesnega, duševnega in socialnega razvoja, zadostno občutljivost in sposobnost razumevanja za individualne značilnosti in potrebe šolarjev ter dejanske možnosti, da svojo pedagoško in vzgojno vlogo lahko motivirano izpolnjujejo.
Deskriptorji     MENTAL HEALTH
HEALTH PROMOTION
HEALTH EDUCATION
CHILD
ADOLESCENCE
PERSONALITY DEVELOPMENT
SCHOOLS