Author/Editor     Koprivnikar, Helena
Title     Učinkovitost programov preprečevanja kajenja v šolah
Translated title     Effectiveness of school-based smoking prevention programmes
Type     članek
Source     Zdrav Vars
Vol. and No.     Letnik 49, št. 1
Publication year     2010
Volume     str. 28-36
Language     slo
Abstract     Almost all adult regular smokers start smoking in adolescence. It is thus important to focus on prevention of smoking among children and adolescents. School-based programmes for smoking prevention are one of the effective measures for achieving this. Numerous studies confirm moderate and short-term effectiveness of such programmes. Available data on long-term effectiveness ofthese programmes is limited, but there are studies that confirm that more intensive and complex programmes are effective all through the end of teenage years. Vast majority of primary schools in Slovenia implement different programmes and activities in the area of smoking prevention. Most often they perform the programme ''Let's promote nonsmoking''. Programmes and activities are usually performed on voluntary basis, which does not assure long-term implementation of the programmes and evaluation of their effectiveness. We need to ensure unified and systematic development, implementation and evaluation of such programmes and activities in Slovenia.
Summary     S kajenjem začnejo odrasli redni kadilci skorajda vedno v obdobju adolescence.Pomembno je torej, da se usmerjamo v preprečevanje kajenja med otroki in mladostniki. Programi preprečevanja kajenja v šolah so eden od učinkovitih pristopov za doseganje tovrstnih ciljev. Veliko število raziskav potrjuje, da so programi preprečevanja kajenja med mladostniki v šolskem okolju zmerno in kratkoročno učinkoviti. O dolgoročnih učinkih teh programov je zaenkrat na voljo premalo podatkov, kljub temu pa obstajajo dokazi, da lahko intenzivnejši in obsežnejši programi učinkujejo vse do konca najstniškihlet. V Sloveniji velika večina slovenskih osnovnih šol izvaja različne tovrstne programe in dejavnosti. Napogosteje izvajajo program ''Spodbujajmo nekajenje''. Programi se večinoma izvajajo na prostovoljni ravni, kar ne zagotavlja dolgoročnega izvajanja programov in vrednotenja njihove učinkovitosti. Za enotno in sistematično izvajanje, razvoj in vrednotenje tovrstnih programov in vsebin je potrebno poskrbeti tudi v Sloveniji.