Author/Editor     Lokar, Matija
Title     E-gradiva in nova vloga učitelja
Translated title     E-resources and a new teacher's role
Type     članek
Source     In: Orel M, editor. Nova vizija tehnologij prihodnosti. Mednarodna konferenca InfoKomTeh 2010; 2010 okt 27; Ljubljana. Ljubljana: Evropska svetovalnica,
Publication year     2010
Volume     str. 404-14
Language     slo
Abstract     As stated in numerous papers and books the role of the teacher in the 21st century needs is redefined. They are no longer walking encyclopedias or talking textbooks. Instead, teachers are planners, strategists, researchers, pedagogical diagnosticians, work organizers, counselors, tutors, etc. Also a need on individual approach towards each student is more and more emphasized. It is very important that the teacher makes a proper combination of available teaching resources, suitable for the particular pedagogical situation. We should also not neglect the personal characteristics of each teacher, namely the way of teaching, personal beliefs, opinions on suitable motivational approaches etc. Therefore e-resources should be designed to be adaptable to the pedagogical situation and to the user, be it a learner or a teacher. In the talk we describe several approaches how within NAUK group (http://www.nauk.si) e-resources are designed in an easily adaptable manner.
Summary     Kot pišejo številni avtorji, se vloga sodobnega učitelja zelo spreminja. Namesto podajalca snovi iz učbenika (učbenika, ki hodi) postaja strateg, planer, pedagoški diagnostik, organizator pedagoškega dela, svetovalec. Pogosto je poudarjena tudi potreba po individualnem pristopu k posameznemu učencu. Zato je v samem učnem procesu zelo pomembno, da učitelj glede na dano učno situacijo pripravi ustrezen izbor, kombinacijo vseh učnih gradiv, ki so na voljo. Ne smemo tudi zanemariti dejstva, da je tudi vsak učitelj svet zase, torej oseba, ki ima svoj način poučevanja, svoj svet vrednot, svoje pogled na to, kateri zgledi bodo motivirali učence... Zato mora biti sodobno e-gradivo zasnovano tako, da je njegovo vsebino mogoče prilagajati dani učni situaciji in posamezniku, ki ga bo uporabljal, bodisi kot učeči, bodisi kot učeči se. V prispevku si ogledamo tudi nekaj načinov, kako ustrezno načrtovanje gradiv, ki jih je moč enostavno prilagajati potrebam, zagotavljamo v sklopu skupine NAUK (http://www.nauk.si).