Author/Editor     Kramar, Zdenka
Title     Zemljevid znanja kot učinkovita pot k razvoju posameznika v Splošni bolnišnici Jesenice
Translated title     Map of knowledge as effective way to the development of the individual in the General hospital Jesenice
Type     članek
Source     In: Moč za spremembe - medicinske sestre in babice smo v prvih vrstah zdravstvenega sistema : zbornik prispevkov z recenzijo Ljubljana : Zbornica zdravstvene in babiške nege Slovenije - Zveza strokovnih društev medicinskih sester, babic in zdravstvenih tehnikov Slovenije, Nacionalni center za strokovni, karierni in osebnostni razvoj medicinskih sester in babic
Publication year     2013
Volume     str. 135-140
Language     slv
Abstract     V članku želimo predstaviti vzpostavitev zemljevida znanja v Splošni bolnišnici Jesenice. Zemljevid znanja nam omogoča, da postane znanje vidno, saj na ta način prikazujemo tisto znanje, ki je skrito v posameznikih. Znanje je danes vse bolj priznana kategorija neotipljivega vira, ki lahko močno vpliva na uspešno delovanje bolnišnice. V preteklosti smo znanje, ki so ga imeli zaposleni v bolnišnici, velikokrat spregledali. Z odhodom zaposlenega, še posebno, če je odšel ključni sodelavec je z njim odšlo veliko njegovega znanja. Zato smo aktivno pristopili k izdelavi projekta za vzpostavitev zemljevida znanja. Najprej smo izvedli usposabljanje vodji za ustrezno in pravočasno iskanja znanja ter s pomočjo periodičnih in izhodnih pogovorov poskušali sistematično preprečiti odliv znanja. Nato smo nadgradili tudi razvojne pogovore, popisali znanje in veščine ter izdelali zemljevid znanja in veščin. Zemljevid znanja je podlaga, s katero smo opredelili trenutna in potrebna znanja zaposlenih, ki so ključna za načrtovanje nadaljnjega razvoja posameznika, enote in celotne bolnišnice. Takšne podlage so med drugim pomembne za vse zaposlene, ker tako lažje načrtujemo in izvajamo izobraževanja in usposabljanja. V zemljevidu znanja smo dejansko popisali in opredelili vsa potrebna znanja, ki so potrebna za učinkovito, strokovno, varno in kakovostno delo pri pacientu in s katerimi razpolagajo zaposleni.This article presents the creation of a knowledge map at the Jesenice General Hospital. A knowledge map allows knowledge to be made visible because it presents knowledge that is concealed within individuals. Today knowledge is an increasingly recognized category of intangible resource that can have a great effect on a hospitals successful operation. In the past, hospital employees knowledge was often overlooked. The departure of an employeeespecially one that played a key rolealso meant the departure of much of his or her knowledge. We have therefore started a project to create a knowledge map. First of all, we trained leaders to seek out knowledge in an appropriate and timely manner, and tried to systematically prevent the loss of knowledge by conducting periodic and exit interviews. We then also improved development discussions, inventoried knowledge and skills, and worked out a knowledge and skills map. The knowledge map is a basis for defining current and necessary employee knowledge that is key for planning the further development of individuals, units, and the entire hospital. Among other things, such a basis is important for all employees because it makes it easier to plan and carry out employee education and training. The knowledge map actually inventoried and defined all necessary knowledge that is required for effective, professional, safe, and quality work with patients and that employees have at their disposal.
Keywords     zdravstvena vzgoja
samooskrba rane
kronična rana
zdravstena nega
health education
wound self care
chronic wound
nursing