Author/Editor     Marinček, Črt
Title     Tuje izkušnje pri ocenjevanju vozniških sposobnosti oseb s posebnimi potrebami
Translated title     Foreign experiences with assessing driving capacity of persons with disabilities
Type     članek
Source     In: Ocenjevanje sposobnosti za vožnjo avtomobila : zbornik predavanj, Univerzitetni rehabilitacijski inštitut RS - Soča 14. in 15. februar 2014 Ljubljana : Univerzitetni rehabilitacijski inštitut RS - Soča : Zavod za varstvo pri delu
Publication year     2014
Volume     str. 257-263
Language     slv
Abstract     V prispevku je podan pregled obstoječih praks in nekaterih raziskovalnih ugotovitev na področju usposabljanja za vožnjo in ocenjevanja voznikov s posebnimi potrebami iz večjih razvitih evropskih držav, ZDA in Kanade. Gre za važno rehabilitacijsko dejavnost, ki postaja tudi v Sloveniji vedno pomembnejša zaradi starajoče se populacije in spremenjenih sposobnosti za vožnjo vedno večjega števila voznikov. V razvitem svetu so nosilci te dejavnosti specializirani delovni terapevti, sodelujejo usposobljeni psihologi in inštruktorji praktične vožnje. V osprednje prihajajo novi stimulatorji za vožnjo, ki služijo tako usposabljanju kot (sprotnemu) ocenjevanju.The article presents an overview of the existing practice and selected research findings in the field of driving training and driving assessment for drivers with disabilities in the developed European countries, USA and Canada. This is an important rehabilitation activity, which is become increasingly important in Slovenia as well because of the ageing population and an increasing number of drivers with altered driving capacity. In the developed world, this activity is managed by specialised occupational therapists in co-operation with specialised psychologists and driving instructors. New driving simulators are being developed, which are used for training and (continual) assessment.
Descriptors     Disabled Persons
Keywords     drivers with disabilities
assessment
osebe z zmanjšanimi zmožnostmi
invalidi
vozniki s posebnimi potrebami
ocenjevanje