Author/Editor     Valenčič, Gabrijela; Križmarić, Miljenko
Title     Simulacija in obravnava bolnikov z demenco - integriran pristop
Type     članek
Source     In: Gerontologija - izzivi in priložnosti v fizioterapiji. 1. znanstveni simpozij fizioterapevtov Slovenije; 2011 sep 29 - okt 1; Radenci Ljubljana : Zbornica fizioterapevtov Slovenije
Publication year     2011
Volume     str. 378-387
Language     slv
Abstract     Teoretična izhodišča: Zaposleni v gerontološki zdravstveni negi se pri svojem delu srečujejo z vedno večjim številom starostnikov z demenco. Poleg strokovnega znanja pa za kakovostno načrtovanje in izvajanje zdravstvene nege potrebujejo veliko mero empatije in občutka za njihove potrebe. Za občutke, kijih prinaša starost in demenca lahko postanemo občutljivi (senzibilizirani) s pomočjo izkustvenega učenja simulacij. Bolniki z demenco lahko fizično in čustveno napredujejo, če jih vključimo v ustrezne aktivnosti. V prispevku predstavljamo Montessori aktivnosti v obravnavi teh bolnikov in simulacije za senzibilizacijo zaposlenih. Metode: S študenti in z zaposlenimi v socialnovarstvenih zavodih smo izvajali simulacijo demence, s katero smo želeli dvigniti raven senzibilizacije za razumevanje bolnikov z demenco. Učinke Montessori aktivnosti smo iskali s sistematičnim pregledom literature in s pripravo okolja in izvedbo pilotske raziskave v socialnovarstvenem zavodu. Rezultati: Udeleženci simulacij so na svoji koži občutili, da ljudje zdemenco potrebujejo veliko dodatnega časa in veliko potrpežljivosti pri vsakodnevnih aktivnostih. Iz sistematičnega pregleda literature ugotavljamo, da se z Montessori pristopom vzpostavi pozitivni učinek glede obnašanja bolnikov. Pozitivni učinki so se prav tako izkazali v našem pilotskem Montessori projektu. Razprava: Simulacija demence vsebuje fizične omejitve predvsem za sluh, vid in izgubo fine motorike. S pomočjo simulacije smo dvignili raven senzibilizacije zaposlenih in študentov. Kot integriran pristoptako na strani izvajalcev, kot na strani bolnikov, lahko delavnice virtualne demence in uporaba Montessori pristopa povečata kakovost življenja bolnikov z demenco.Theoretical background: Employees in gerontological nursing are faced with a growing number of elderly patients with dementia. In addition to professional knowledge a great deal of empathy and a sense of the patients' needs are required for planning and implementation of health care. We may become perceptible (sensitized) for the feelings brought about by age and dementia bymeans of experiential learning simulations. Patients with dementia may physically and emotionally progress, if they participate in appropriate activities. The paper examines the effectiveness of how Montessori activitiesinfluence patients with dementia. Methods: Students of the College of Health Care and employees in gerontological nursing, we involved a workshop, where we tried to raise the level of sensitization by simulating dementia. For the effects of Montessori activities, we searched in indexed databases for past surveys about Montessori approach and we prepared enviroment for implementation of Montessori approach in nursing home and performed a pilot study. Results: The results analysis showed that after the experience the simuation dementia the participants feel that older people withdementia need more time, patience and emphatic attitude of health care staff. From a systematic literature review we found that the Montessori approach create a positive impact on patient behavior. Positive effects were also demonstrated in our pilot project. Discussion: Simulation of dementia include physical limitations especially for hearing, vision and loss of fine motor skills. Through simulations, we increase the level of sensitization of staff and students. As an integrated approach with virtual workshop and using the Montessori approach we can consequently affecting the quality of life of people with dementia.
Descriptors     Dementia
rehabilitation
Keywords     Montessori aktivnosti