Author/Editor     Roj, Igor Robert
Title     Kompetence v zdravstveni negi
Translated title     Competences in nursing care
Type     članek
Source     In: Kakovost v zdravstveni in babiški negi - odgovorni, kompetentni in inovativni zaposleni: zbornik predavanj in posterjev 2. Znanstvenega simpozija z mednarodno udeležbo Maribor : Društvo medicinskih sester, babic in zdravstvenih tehnikov
Publication year     2009
Volume     str. 163-172
Language     slv
Abstract     Pojem kompetenc je v laični javnosti, v dnevnem pogovoru ali žargonu, običajno enačen ali prevajan kot pristojnost. Kompetence so vse sposobnosti uporabe znanja in druge zmožnosti, ki so potrebne, da nekdo uspešno in učinkovito ter v skladu s standardi delovne uspešnosti, izvrši določeno nalogo, opravi delo, uresniči cilje ali odigra vlogo v poslovnem procesu. Obsegajo tako znanja, kot tudi veščine, spretnosti, osebne in vedenjske značilnosti, prepričanja, motive, vrednote, samopodobo ipd. ... vse tisto, kar je skupaj precej večje jamstvo za delovni uspeh, kot je to znanje samo po sebi. Še najenostavneje pa bi kompetence definirali, kot nekakšne vedenjske zapise vlog, ki jih ljudje imajo v delovnih procesih, katerih ključni pomen je v prevajanju poslovnih strategij, vizij, poslanstva in vrednot v dnevna vedenja zaposlenih. Takšno uvajanje kompetenc v poslovno prakso je mogoče uresničiti, če v ospredju pozornosti niso več le za delo potrebna znanja, ampak tudi specifična vedenja. Vedenja namreč s svojimi vzročno - posledičnimi učinki povzročajo, da ljudje dokaj dosledno uporabljamo tista možna vedenja, ki prinašajo uspeh in vodijo k rezultatom. V prispevku bo predstavljen pomen uvajanja modela kompetenc v zdravstveni negi. Razlogov za uvajanje kompetenc je več in sicer: povezava prvin kadrovske funkcije (izbira, razvoj kadrov, urjenje, nagrajevanje, merjenje in upravljanje delovne uspešnosti), postavitev jasnih prioritet vodenja, usmerjenost v kakovost in vrednost za pacienta, hitrejše sledenje in prilagajanje tehnološkemu razvoju, spodbujanje timskega dela in medoddelčnega sodelovanja. Temeljni namen uvajanja kompetenc, pa je omogočiti prevajanje poslovnih vizij in strategij v dnevna vedenja, ravnanja in prakso zaposlenih v zdravstveni negi.Competences are skills of knowledge and other abilities used by someone to provide work which is successful, effective and in accordance with work efficiency standards, realise their goals and play a role within a business process. Competences comprise knowledge, skills, abilities, personal and behavioural characteristics, beliefs, motives, values, self-image etc. All those components are much bigger guarantee for work success, than only knowledge itself. The simplest definition of competences is that they are some kind of behavioural role record used in work process, with key meaning to transfer strategy visions, mission and values into daily behaviour of employees. Implementation of competences into practice is possible if attention is not paid primarily to knowledge needed for work, but also to specific behaviours. That is to say, that cause-effect behaviour is most often applied behaviour which brings success and results. This paper presents importance of implementation of the competence model in nursing care. There are more reasons for introduction of competence model: liaison of primary elements of human resources function (selection, personnel development, trainings, rewards, measurement and management of work success), clear definition of leadership priorities, orientation into quality important for patients, faster tracking and adjusting to technological development, stimulation of team work and cooperation between wards. Basic goal of competence implementation is to enable transfer of business visions and strategies into daily behaviour, acting and practice of those employed in nursing.
Descriptors     Nursing Care
Zdravstvena nega
Nursing Staff, Hospital
Nursing Staff, Hospital
Patient Care Management
Nega bolnika, management