Author/Editor     Fekonja, Zvonka; Sancin, Dubravka
Title     Utilization of gained skills by the students at work with older people in institutional care
Translated title     pridobljene veščine, ki jih študent uporablja pri delu s starejšo populacijo v institucionalnem varstvu
Type     članek
Source     In: Zbornik predavanj Maribor : Fakulteta za zdravstvene vede
Publication year     2016
Volume     str. 129-136
Language     slv
Abstract     Uvod Klinično usposabljanje študentov zdravstvene nege v domu starostnikov služi kot most za prenos znanja aktivnosti zdravstvene nege na starejšo populacijo iz učilnice za zdravstveno nego na fakulteti v realno klinično okolje institucionalnega varstva starejših. Pri tem usposabljanju se študentje v času celotnega študija prvič srečajo z realnim kliničnim okoljem. V tem realnem okolju morajo znati prenesti pridobljene veščine v učilnici za zdravstveno nego na realnega pacienta oz. starostnika. V prispevku želimo predstaviti prve izkušnje in pripravljenost študentov na prve klinične vaje ter prenos pridobljenih veščin iz učilnice za zdravstveno nego v realno klinično okolje. Metode Uporabili smo kvalitativno metodologijo dela z uporabo pisanja reflektivnega intervjuja in kvalitativne analize vsebine za opis prvih izkušenj študentov pri prenosu znanja aktivnosti zdravstvene nege na starejšo populacijo. Rezultati V zgodbah študentov smo prepoznali 3 subjekte, ki sodelujejo ob prvem stiku študenta s starostnikom in vplivajo na prenos veščin. To so osebje, starostnik in študent. Pri študentu smo prepoznali izkušnjo, pričakovanja in pristop. Starostnik je pri prenosu veščin izražal občutja in individualno izkušnjo negovanja. Pri osebju smo prepoznali sprejetost, oskrbovanje in časovno stisko. Diskusija in zaključek Prevladujoča ugotovitev se nanaša na občutek nepripravljenosti na prvo klinično prakso. Večinoma so študentje izražali strah, prestrašenost, neprijeten občutek in živčnost. Dober prenos znanja in veščin študentov v realno klinično okolje bo možen samo preko asertivnega stila komuniciranja.Introduction Clinical training of nursing students in the nursing home serves as a bridge for transfer of clinical skills knowledge to an older population from classrooms for nursing at the faculty to the real clinical environment of institutional care for the elderly. In this training the students had first contact with a real clinical environment. In the real environment must be able to transfer the skills acquired in the classroom to the real patient. In this paper we present the first experience and the preparedness of students to the first clinical practice and the transfer of acquired skills from the classroom of nursing care to the real clinical setting. Methods We used a qualitative methodology with the use of reflective writing interviews and qualitative content analysis for description of first student%s experience in knowledge transfer activities of nursing care to an older population. Results In the stories of students, we have identified three entities, which appears at the first contact of the student with the elderly and have influence on their transfer of skills. These are the staff, the elderly and students. For students, we recognize the experience, expectations and approach. The elderly was expressing some feelings and individual experience of caring. For staff, we recognized acceptance, servicing and time pressure.
Keywords     klinično okolje
domovi za starejše
medosebni odnosi
študenti mentorji
clinical setting
nursing homes
interpersonal attitude
students
mentors