Author/Editor     Dobnik, Mojca
Title     Pomen izobraževanja za obvladovanje bolečine
Translated title     The importance of education in pain management
Type     članek
Source     In: Zbornik predavanj Maribor : Fakulteta za zdravstvene vede
Publication year     2013
Volume     str. 155-158
Language     slv
Abstract     Izhodišča: Vseživljenjsko izobraževanje zaposlenih v kliničnem okolju je zelo pomembno. Glede na težave pacientov z bolečino, je še posebej izpostavljeno izobraževanje o obvladovanju bolečine. Izobraževalni programi za obvladovanje bolečine prispevajo k povečevanju znanja, medtem ko je klinično okolje tisto, ki pripomore k razvoju in uporabi znanj o obvladovanju bolečine. Pomanjkanje znanja in usposabljanja zaposlenih v zdravstvu lahko omeji izvajanje storitev za uspešno obvladovanje bolečine. Namen raziskave je s hipotezama ugotoviti ali zaposleni menijo, da se zadostno izobražujejo s področja ocenjevanja in spremljanja bolečine za kakovostno obravnavo pacienta in ali ocenjujejo bolečino pred in po aplikaciji analgetične terapije po VAS lestvici. Metode: Raziskava temelji na kvantitativni metodologiji. Uporabljena je opisna raziskovalna metoda, za metodo zbiranja podatkov je uporabljen anketni vprašalnik. V raziskavo so vključeni zaposleni v zdravstveni negi Klinike za interno medicino Univerzitetnega kliničnega centra Maribor. Podatke smo statistično obdelali z računalniškim programom SPSS 20.0. Za ugotavljanje statistično pomembnih razlik med posameznimi spremenljivkami bomo uporabili ANOVA test. Rezultati: Ugotovili smo, da se proučevane spremenljivke, kot so izobraževanje zaposlenih (r=0,314; p<0,001), in samoocena aktivnosti s področja lajšanja bolečine (r=0,245; p<0,001) statistično pomembno pozitivno povezujeta s kakovostjo v zdravstveni negi. Ugotovili smo, da glede na leta delovne dobe (izkušnje) ne prihaja do statistično pomembnih razlik pri proučevanih spremenljivkah, kot so izobraževanje, samoocenjevanje delovanja na področju ocenjevanja bolečine in kakovosti. Hkrati smo ugotovili, da glede na izobrazbo prihaja do statistično pomembnih razlik le pri spremenljivki izobraževanje in samoocenjevanje. Diskusija in zaključki: Izobraževalni programi s področja upravljanja bolečine lahko pripomorejo k izboljšanju znanja medicinskih sester na področju obvladovanja bolečine. Tudi mednarodne raziskave kažejo, da je potrebno dati prednost upravljanju kronične bolečine v kliničnem okolju. Rezultati te študije bi lahko bili vodilo pri razvoju in izvajanju stalnih izobraževalnih programov za zaposlene, ki bi temeljili na zagotavljanju z dokazi podprtega zdravljenja bolečine. Znano je, da medicinske sestre potrebujemo ustrezna znanja, spretnosti, odnos in timsko sodelovanje pri obvladovanju bolečine, da lahko učinkovito prispevamo k udobju pacientov.Introduction: Lifelong education of employees in the clinical setting is very important. Given the difficulties of patients with pain, with particular focus on education about pain management. Educational programs for pain management helps to increase knowledge, while the clinical environment is one that contributes to the development and application of knowledge about pain management. Lack of knowledge and training of health care may limit the provision of services to cope with the pain. The purpose of the research is to determine whether employees are aware of the importance of education for the control of pain and or attend sufficient training. Methods: The study is based on quantitative methodology. Used the descriptive research method, the method of data collection, we used questionnaires. The study involved employees in health care clinics UKC Maribor. Data will be statistically analyzed with the software SPSS 20.0. To determine statistically significant differences between variables we used t-test. Results: We found that the studied variables such as employee training (r = 0.314, p <0.001), and selfassessment activities in the field of pain (r = 0.245, p <0.001) and statistically significant positive correlation with the quality of health care . We found that depending on the seniority (experience) there are no statistically significant differences in the studied variables such as education, self-operation in the field of evaluation of pain and quality. At the same time however, we find that the level of education leads to statistically significant differences only for the variable education and selfassessment. Discussion and Conclusions: Educational programs in the field of pain management can help to improve the knowledge of nurses in the field of pain management. The international studies show that it is necessary to give priority to the management of chronic pain in a clinical setting. The results of this study could lead to the development and implementation of ongoing training programs for employees, based on the provision of evidence-based treatment of pain. It is well known that nurses need appropriate knowledge, skills, attitudes and team cooperation in the management of pain that can effectively contribute to the comfort of the patient.
Keywords     zdravstvena nega
izobraževanje
bolečina
zdravljenje