Author/Editor     Pivač, Sanela; Skela-Savič, Brigita; Gradišek, Primož; Zaletel-Kragelj, Lijana
Title     Pomen izobraževanja otrok o temeljnih postopkih oživljanja z uporabo avtomatskega eksternega defibrilatorja za prosocialno in socialno vedenje otrok
Type     članek
Source     In: Medpoklicno povezovanje na različnih ravneh zdravstvenega varstva: trendi, potrebe in izzivi : zbornik predavanj z recenzijo : = proceedings of lectures with peer review Jesenice : Fakulteta za zdravstvo Angele Boškin
Publication year     2018
Volume     str. Str. 270-278
Language     slv
Abstract     med izobraževanjem otrok o temeljnih postopkih oživljanja in pro socialnim in socialnim vedenjem otrok ter pri kateri starosti so otroci vključeni v izobraževanje o temeljnih postopkih oživljanja z uporabo avtomatskega zunanjega defibrilatorja. Metoda: Izveden je bil sistematični pregled strokovne in znanstvene literature v bibliografskih bazah Cobiss, Cinahl, PubMed Central in ProQuest po izbranih ključnih besedah s področja temeljnih postopkov oživljanja, znanje in izobraževanje mladih. Raziskava je temeljila na kvalitativni raziskovalni zasnovi. V pregled literature so bili zajeti različni teoretični in empirični viri literature, ki povečujejo kompleksnost pregleda. Rezultati: V končno analizo smo vključili 9 primarnih dokumentov in 2 sistematična pregleda literature drugih avtorjev. Raziskave kažejo, da bi z ozaveščanjem otrok lahko povečali delež laične populacije, ki je pripravljen oživljati. Z izobraževanjem otrok bi pomembno vplivali na razvoj pro socialnega in socialnega vedenja otrok. Razprava: Zgodnje učenje o nudenju pomoči drugim otroka vodi k razumevanju pomena pomagati sovrstnikom in ostalim ljudem ter na ta način razvijati empatijo do drugih. Z različnimi dejavniki lahko oblikujemo pro socialno vedenje in zagotovo je pomemben dejavnik zdravstveno vzgojno delo v šolah, znanje, posredovanje pomembnih družbenih vrednot in pozitivni vzgledi mladim.Introduction: The aim was to review recent scientific literature on published evidence on the connection between child education on basic resuscitation and prosocial and social behaviour of children, and at which age children are involved in education on basic resuscitation using an automatic external defibrillator. Methods: A systematic overview of professional and scientific literature in the bibliographic databases Cobiss, Cinahl, PubMed Central and ProQuest was performed by selected keywords in the field of basic resuscitation, knowledge and education of young people. The research was based on the qualitative research concepts. The literature review covered various theoretical and empirical sources of literature that increase the complexity of the review. Results: In the final analysis we included 9 primary documents and 2 systematic reviews of other authors' literature. Research shows that raising awareness of children could increase the proportion of a lay population that is ready to revive. Children's education would have a significant impact on the development of prosocial and social behaviour of children. Discussion: Early learning about helping another child leads to understanding the importance of helping peers and other people, thus developing empathy for others. With various factors, we can form prosocial behaviour, and it is definitely an important factor in health education in schools, knowledge, the sharing of important social values and positive examples for young people.
Keywords     oživljanje
izobraževanje
učenci
vedenje
resuscitation
education
pupils
behaviour