Author/Editor     Rožnik, Anet; Božič, Anika; Prosen, Mirko; Ličen, Sabina
Title     Zadovoljstvo študentov zdravstvene nege s kliničnim usposabljanjem
Translated title     Satisfaction of nursing students with clinical practice
Type     članek
Vol. and No.     Letnik 56, št. 2
Publication year     2022
Volume     str. 123-131
ISSN     1318-2951 - Obzornik zdravstvene nege : strokovno glasilo Zveze društev medicinskih sester in zdravstvenih tehnikov Slovenije
Language     slv
Abstract     Uvod: Na kliničnem usposabljanju ima podpora kliničnih mentorjev ključno vlogo pri zadovoljstvu študentov. Namen raziskave je bil raziskati zadovoljstvo študentov zdravstvene nege s kliničnim usposabljanjem in oceniti stopnjo podpore, ki so je bili deležni. Metode: Uporabljena je bila kvantitativna neeksperimentalna metoda empiričnega raziskovanja. Instrument raziskave je bil vprašalnik zaprtega tipa (CLEI-19) z 19 trditvami. Raziskava je potekala na priložnostnem vzorcu študentov dodiplomskega študijskega programa zdravstvene nege (n = 106) ene izmed fakultet v Sloveniji. Pri statistični analizi podatkov sta bili uporabljeni deskriptivna ter interferenčna statistika (Mann- Whitneyjev U-test). Rezultati: Rezultati kažejo zadovoljstvo študentov zdravstvene nege s kliničnim usposabljanjem (x = 3,55, s = 1,064, p < 0,001) in zaznano podporo kliničnih mentorjev (x = 3,70, s = 0,856, p < 0,001). Med študenti zdravstvene nege ni opaziti statistično pomembnih razlik med spoloma, načinoma študija in letnikoma študija (p > 0,05) tako v povezavi z zadovoljstvom z zadnjim kliničnim usposabljanjem kot z zaznano podporo kliničnega mentorja. Diskusija in zaključek: Študenti izkazujejo zadovoljstvo s kliničnim usposabljanjem in med njegovim izvajanjem občutijo podporo kliničnega mentorja. Z namenom ohranjanja tovrstne kakovosti klinične izkušnje in njene nadgradnje bi bilo smiselno v usposabljanje kliničnih mentorjev vključiti več vsebin o mentorskih kompetencah, ki bi izboljšale zadovoljstvo študentov s kliničnim usposabljanjem in povečale podporo mentorjev.Introduction: Clinical supervisor support during clinical practice is one of the key elements in the satisfaction of nursing students. The aim of this study was to present the satisfaction of nursing students with clinical practice and to assess the level of support they received. Methods: A quantitative non-experimental method of empirical research was conducted. The research instrument was a closed-ended questionnaire (CLEI-19) with 19 statements. The research was conducted on a convenience sample of undergraduate nursing students (n = 106) attending one Slovenian faculty. In statistical data analysis, the descriptive and inferential statistics (Mann-Whitney U-test) were used. Results: The results show that nursing students are satisfied with the clinical learning environment (x = 3.55, s = 0.856, p < 0.001) and perceived support from their clinical supervisors (x = 3.70, s = 1.064, p < 0.001). There were no statistically significant differences among nursing students between genders, full- or part- time enrollment, or year of study (p > 0.05) regarding their satisfaction with the clinical learning environment nor perceived support from their clinical supervisor. Discussion and conclusion: Students express satisfaction with their clinical practice and the support they have received from their clinical supervisors. To maintain and improve the quality of clinical experience, more content regarding mentoring competencies that would improve student satisfaction with clinical practice and clinical mentor support should be included in the training of clinical supervisors.
Keywords     izkušnje
podpora
klinični mentorji
praktično usposabljanje
izobraževanje
experience
support
clinical supervisors
clinical practice
eduacation