Author/Editor     Hribernik, Franc
Title     Prispevek avtošol k privzgajanju vzorcev varnejšega prometnega vedenja voznikov novincev
Translated title     The contribution of driving schools to imparting patterns of safer traffic behaviour of new drivers
Type     članek
Source     Zdrav Vars
Vol. and No.     Letnik 36, št. 3-4
Publication year     1997
Volume     str. 119-25
Language     slo
Abstract     The article presents the results of empirical study dealing with the role of driving schools and instructors' contribution to imparting the patterns of safer traffic behaviour to novice drivers in the process of driver training. The study (realised in May and June 1996) indicated that about 90% of all candidates for motor vehicle drivers used headlights with dipped beam in the conditions of good daytime visibility on Ljubljana's area and almost 80% on Celje's area. On the other side only 20% of all candidates demonstrated identical traffic behaviour on Murska Sobota's area. It is obvious that such traffic behaviour is regular practice at driving exams. However, the study also showed that less than a half of all instructors involved in our observation had driven with headlights with dipped beam in conditions of good daytime visibility. Driving schools could contribute to better sefety on Slvoenian roads above all by persistent and ambitious educational work.
Summary     V članku so predstavljeni rezultati opravljenega raziskovalnega dela, ki obravnava prispevek avtošole in voznikov inštruktorjev k privzgajanju vzorcev varnejšega prometnega vedenja bodočih voznikov motornih vozil v procesu vozniškega usposabljanja. Empirično zastavljena raziskava, izvedena v mesecu maju in juniju 1996, je pokazala, da je uporanljajo zasenčene luči v pogojih dobre vidljivosti na ljubljanskem območju dobrih 90% učne populacije, na celjskem območju skoraj 80%, medtem ko smo lahko na murskosoboškem območju zasledili zgolj okoli 20% takšnih primerov. Vožnja s prižganimi lučmi pri opravljanju vozniških izpitov pa je očitno povsod običajna praksa. Sočasno opazovanje prometnega vedenja inštruktorjev kot voznikov vozil y oznako avtošola je nadalje pokazalo, da jiihi je takšnemu prometnovarnostnemu ravnanju sledila celo manj kot polovica. Avtošole lahko prispevajo k ugodnejšemu stanju prometne varnosti na slovenskih cestah predvsem z vztrajnim in prizadevnim vzgojnoizobraževalnim delom
Descriptors     ACCIDENTS, TRAFFIC
EDUCATION
ADULT
SLOVENIA