Author/Editor     Vidmar, Gaj; Stare, Janez
Title     Bibliometrične študije statističnih metod na področju biomedicine kot podpora načrtovanju pedagoškega procesa
Translated title     Bibliometric research on statistical methods in biomedicine as an aid to curriculum development
Type     članek
Source     Zdrav Vars
Vol. and No.     Letnik 42, št. 1
Publication year     2003
Volume     str. 10-6
Language     slo
Abstract     Background: Several courses in biostatistics are taught at the Institute of Biomedical Informatics of the University of Ljubljana as part of undergraduate and graduate study at the Faculty of Medicine, undergraduate study at the School of Public Health and in collaboration with the Institute of Public Health. The topics covered range from fundamentals to multivariate methods, and course objectives and contents are constantly adjusted to students' profile. One of our efforts aimed at keeping the curriculum up-to-date and ensuring quality of education is a regular bibliometric research. Methods: Two surveys of statistical methods applied in scientific papers were carried out: one in the New England Journal of Medicine and one in four journals from the field of public health, accessible in full-text electronic form from our university. For this purpose, a taxonomy of statistical methods based on consulting practice was designed. Results: A summary of findings is presented, including data presentation issues and software usage. Implications are discussed focusing on our graduate course in contemporary statistical methods in medicine. Possible topics for courses and summer schools in data analysis in public health are proposed. Conclusion: Bibliometric analyses are demanding and call for a combination of quantitative and qualitative methods, but if carried out correctly, thay can markedly improve the quality of education via curriculum development. At our institute, we will continue to follow new developments in statistics through bibliometric studies.
Summary     Uvod: Na Inštitutu za biomedicinsko informatiko Univerze v Ljubljani poučujemo različne predmete s področja biostatistike v okviru dodiplomskega študija na Medicinski fakulteti, interdisciplinarnega podiplomskega študija Biomedicina, dodiplomskega študija na Visoki šoli za zdravstvo ter sodelujemo z Inštitutom za varovanje zdravja RS. Programi segajo od najosnovnejših metod do multivariatne analize, pri čemer cilje in vsebine pedagoškega procesa vseskozi prilagajamo potrebam in predznanju slušateljev. V okviru stalnega posodabljanja programov in prizadevanj za zagotavljanje kakovosti študija izvajamo tudi bibliometrične raziskave. Metode: Članek združuje dva pregleda statističnih metod, uporabljenih v člankih, nedavno objavljenih vrelevantnih znanstvenih časopisih: študijo izbranega letnika časopisa New England Journal of Medicine ter študijo štirih revij s področja javnega zdravja, ki so v celoti dostopne v elektronski obliki za uporabnike z naše univerze. Pri obeh študijah smo izhajali iz lastne taksonomije statističnih metod, ki temelji na statistično-konzultantski praksi. Rezultati: Poleg pogostnosti uporabe različnih metod smo analizirali tudi prikaz podatkov ter uporabo statistične programske opreme. Izsledke bomo uporabili predvsem pri dopolnjevanju vsebine podiplomskega predmeta Sodobne statistične metode v medicini, predlagamo pa tudi nabor tem za vključevanje v pouk oziroma tečaje analize podatkov na področju javnega zdravja. Zaključek: Bibliometrične analize so zahtevne in terjajo kombinacijo kvantitativnih in kvalitativnih metod. Če so korektno izvedene, lahko s posodabljanjem študijskih programov brez finančnih vlaganj pomembno prispevajo h kakovosti študija. Na Inštitutu bomo z bibliometričnimi študijami še naprej spremljali razvoj statistike.
Descriptors     BIBLIOMETRICS
PUBLIC HEALTH
STATISTICS
PERIODICALS
MODELS, STATISTICAL
LOGISTIC MODELS
REGRESSION ANALYSIS
ANALYSIS OF VARIANCE
MULTIVARIATE ANALYSIS