Author/Editor     Koepsell, Thomas; McCloskey, Lon; Wolf, Marsha; Vernez-Moudon, Anne; Buchner, David; Krauss, Jess; Patterson, Matthew
Title     Označeni prehodi za pešce in tveganje starejših pešcev, da motorno vozilo trči vanje
Translated title     Crosswalk markings and the risk of pedestrian-motor vehicle collisions in older pedestrians
Type     članek
Source     Jama (slov)
Vol. and No.     Letnik 11, št. 2
Publication year     2003
Volume     str. 85-92
Language     slo
Summary     Izhodišče: V letu 2000 so v Združenih državah motorna vozila zadela in ubila 4:739 pešcev. V posebej veliki nevarnosti so starejši pešci. Cilj: Ugotoviti, ali označeni prehodi za pešce v urbanih križiščih vplivajo na nevarnost poškodb pri starejših pešcih. Zasnova: Raziskava s primeri in kontrolami, pri kateri so bile krajevne enote raziskave križišča. Okolje: Šest mest v Washingtonu in Kaliforniji, primere smo nabirali od februarja 1995 do konca januarja 1999. Sodelujoči: Skupno 282 opazovanih križišč, kjer je motorno vozilo povozilo pešca, starega 65 let ali starejšega, medtem ko je prečkal cesto; 564 kontrolnih mest so predstavljala bližnja križišča, ki so bila primerljiva z mesti trčenj glede na klasifikacijo cest. Izšolani opazovalci so posneli značilnosti okolja, pretok in hitrost motornih vozil in hojo pešcev preko prehoda na isti dan v tednu ter ob isti uri, kot takrat, ko se je zgodila nesreča. Vodilno merilo izida: Tveganje za trčenje motornega vozila s starejšim pešcem. Rezultati: Po tem, ko smo naredili prilagoditve za pretok pešcev, pretok motornih vozil, dolžino prehoda in signalizacijo, je bilo tveganje za trčenje motornega vozila s pešcem 2,1-krat večje (95-odstotni interval zaupanja = 1,1-4,0) na mestih z označenim prehodom za pešce. Skoraj vse dodatno tveganje je bilo posledica 3,6-krat (95odstotni interval zaupanja = 1,7-7,9) večjega tveganja, povezanega z označenimi prehodi za pešce na mestih, kjer pa ni bilo nobene dodatne prometne signalizacije ali znaka stop. Zaključki: Označeni prehodi za pešce so povezani s povečanim tveganjem za trčenje motornega vozila s starejšim pešcem na mestih, kjer ni signalizacije ali stop znaka, ki bi ustavila promet.
Descriptors     ACCIDENTS, TRAFFIC
SAFETY
AGED
CASE-CONTROL STUDIES
CITY PLANNING
RISK FACTORS